Annonce

Annonce

Grøntafdeling i Irma-butik

Irmas nye ledelse vil have Coops økologiske flagskib til at fylde mere i København og måske også i provinsen. Foto: Jens Panduro

Irma lufter tanker om ny ekspansion

Dagligvarekæden med landets højeste økologiandel drømmer om flere butikker.

Coops økologiske frontløber har fået nye folk i topledelsen og det sætter spor i ambitionsniveauet, og Coop-familiens grønne lillesøster er snart klar til at drage på nye eventyr, som også kan omfatte endnu et forsøg på at få fodfæste uden for Sjælland.

Det fortæller tilbagevendte Jan Larsen til Dagligvarehandlen efter kun to uger på posten som salgs- og driftsdirektør i Irma, hvor han tidligere har arbejdet i 29 år.

De seneste otte år har han været ansat i en lignende stilling i Føtex. Nu er han vendt tilbage til Irma, hvor han skal bistå Irmas nye kædedirektør Charlotte Nilsson Norby med at sætte kursen for kæden, som ifølge GfK ConsumerScan har den højeste økologiandel blandt landets dagligvarekæde med en andel på 37,8 pct.

Ifølge Jan Larsen handler det i første omgang om at give Irma et større serviceeftersyn, som både omfatter sortiment og prisniveau.

"Det er min tanke at give Irma et ordentligt serviceeftersyn, hvilket er et fælles projekt for den nye kædeledelse. Samtidig er vi i gang med en ny strategi for Irma, der fortsat skal have sin egen strategi. Det er dog tydeligt, at Kræn (Østergaard, Coops topchef, red) vil Irma og er med på at udvikle kæden," siger 58-årige Jan Larsen til Dagligvarehandlen.

Mens Irma de seneste år har reduceret antallet af butikker fra 82 til 68, drømmer Jan Larsen om, at kæden skal åbne mellem fem og ti nye butikker i Storkøbenhavn inden for de kommende tre til fem år. Han lufter desuden tanken om for tredje gang at forsøge sig i nogle af landet større provinsbyer.

Flere artikler fra samme sektion

Coop 365 discount åbner sit bud på fremtidens bæredygtige butik

Biodiversitet og bæredygtighed er tænkt ind på mange niveauer i Coops nye discountbutik, som åbner fredag.

09-08-2022 2 minutter

Meny-kæden sætter ekstra fokus på økologi

Med en 20-siders tilbudsavis med økologiske varer ønsker Meny-kæden at vise, at man ikke behøver at besøge en discountbutik for at finde Ø-mærkede varer til priser, hvor alle kan være med.

09-08-2022 2 minutter Detailhandel

»Historisk« fald i salget af oksekød

Salget af kød - særligt oksekød - er faldet drastisk herhjemme. Også i udlandet er der sket et fald, efter at priserne er steget.

04-08-2022 2 minutter Forbrug,   Detailhandel